64=65 ?

Reklamlar

29 Responses to “64=65 ?”

  1. omer durkal

    böyle bişi olamaz yalandır kuru fasıklar böyle bişiyi nerden uydyrmuşlar

  2. tatLimatci

    arkadaŞLAr dikkat ederseniz. sonda ki ŞEkiLde birinci köşegen tam bir doğru değildir.. eğimLeri farklı iki doğrudan oluşur.. bu yüzdendirKi 65 eişt değiL 64 :D:D

  3. gökhan

    artkaşlar yamuğun üçgen kısmını ayırırsak
    oluşan üçgenle diğer ilşk baştaki, kırmızı üçgen benzer üçgenler değildir
    yani birbirleriyle tam örtüşmezler

    5/2 = 8/3 değildir
    bu kadar basit kafa yormaya değmez

  4. Qktay

    kafa yormaya gayet değer 5/2 8/3 e tabiki eşit degil ama bunu liseden kalma bilgilerle çözemezsin.

  5. 4TuneStriker

    x ve z üçgenleri benzer değil diyenler yanılıyor.x ve z üçlenleri hem eşit hem benzerdir.aynı işlemi uygulamaylada yapabiliriz.y ve t yamuklarında ise 8 br^2 fark vardır. bu farktan dolayı 64=65 çıkar.
    aynı işlemler uygulamayla yapılır.kısaca

    64=65

  6. mutlu

    64 hiç 65 e eşit olur mu. KEsip baksana kareli defterin de mi yok. Uzaktan demesi kolay. Tam birleşmiyo arada boşluk kalıyo. Boşluk kalınca tabi 65 çıkar sonuç… NE saçma kandırmaca bu.

  7. Nevalosa

    Ben kısaca acıklayayım.Son sekilde yamugun üst köseleri arasındaki yükseklik farkı 2’dir.Fakat Ücgenin yamukla birlestiği yerde tam bir uyum oldugunu anlamak icin , ücgenler yamugun üst tarafındaki 2 eğim arasında benzerlik kurarız.Örneğin kırmızı üçgenin saol alt tarafındaki açıya x diyelim.Üçgeni Yamugun oldugu yere dogru , uzun kösesinden hipotenüs , tabanla paralel olacak sekilde 5-3 olarak bölelim.2 ücgen arasında benzerlik kurarsak , yamukta 2 olan yükseklik , ücgende 15/8 cıkacaktır , ki bu da yamukla ücgenin birbirine tam olarak oturmadıgını gösterir. Dısarı kacan fazlalık da bu alan farkını verir.

  8. yaren sıla

    ben ilkokul öğrencisiyim bana böyle bir şey olduğunu öğretmenim söyledi şu anda hiç bir şey belli değil onun için bir şeyler söylemek için erken bilim insanları ve ve profosörley bu konu hakkın da araştırmalar yapıyorlar.tabi ki bizde tartışıcaz ama kendimizden emin konuşmamalıyız herkesin söylediği doğru olabilir.benim fikrim bu.

  9. yaren sıla

    ben ilkokul öğrencisiyim ve böyle bir konu olduğunu öğretmenimden öğrendim.zaten bu konu hakkında bilim insanları ve profösörler araşştırma yapıyor.bizim kesin birşey söylememiz ve kendimizden emin konuşmamız doğru değil.tabi ki de yorum yapacağız fakat bazı sınırlar içerisinde olmalı. onun için kesin bir şey söylememiz yalnış.herkesin fikirleri doğru olabilir fikirlere saygı duyuyorum fakat bazı kişiler çok kesin konuşmuş.ve bunun yalnış olduğunu düşünüyorum.

  10. Nevalosa

    Arkadaşlar araştırırsanız bunun profesörlerce araştırılmadığını hatta çözümünün gayet kolay olduğunu öğrenirsiniz. Çözümü Benzerlikle rahatça yapılıyor.Eğimden de bulabilirsiniz , yamuğun paralel olmayan kenarıyla üçgenin hipotenüsünün eğimi eşit değildir…

  11. gokberk

    laaa laaa laaa
    buna hâlâ inananlar mı var
    üstüne bir de bi tane zeki lise seviyesinde bilgiyle çözemezsin demiş
    oğlum
    matematik bilmesen çözersin =)
    siz o kadar saf mısınız
    o yamuğu kestiğiniz zaman üçgen oluşturmaz
    bi tanesi de gitmiş 64=65 olur o kadar demiş
    yaa yaaa yaaaaa =)
    nası bi ülkede yaşıyoruz nası insanlarımız var
    nası bi eğitim sistemidir
    Allah bizi kahretmesin e mi
    suç bizim değil
    vaktinde ABD ile anlaşmaları yapan
    hiç sevmediğim adam
    yerine göre kankam
    İNÖNÜnün

  12. boranucar

    ilginç çünkü parçaların alanları toplamı 64 (ikinci şekilde)

    ikinci şekilin alanı 65 ?? :S

  13. ekrem

    aslında böyle bir işlemin doğru olduğu da söylenebilir. sonuçta matematik doğruluğu sınanmamış önermeleri kabul ederek ortaya çıkan bir akademik çalışmadır (bakınız bilim demiyorum) bu sebeple de içerisinden pek çok çelişki pek çok çözülmemiş problem taşıması da normaldir.
    düzmece, tamamiyle insan aklının ürünleri olan ve uydurma varsayımlara dayanan bir çalışmadır matematik. bu çıkan sonuca da şaşırmamak lazım.

  14. Batuhan Akdağ

    2. şekilde 1. köşegen doğrusal değil. bunu yöndeş açılarn tanjantlarnın eşitsizliğinden anlayabiliriz yani aslında o parçalarla 2.şeklin oluşması imkansız 🙂 lütfen bu saçma konuyu uzatmayalm

  15. Buğra

    Bu Olay Doğrudur ve kanıtlanmıstır cunku bu sekıller geometrık kagıtlarda daha ıı anlasılıor gokberk bey bazı ayıp fılmle ızlecegıne japonya çin gıbı calıssaydın kafayı yorsaydın anlardın ne demek ıstedıgımı sozum sıze abd

  16. Nevalosa

    Beyler doğrudur diyen hiç kasmasın.Hesaplarsanız kırmızı ve yeşil üçgenin birbirini gördüğü yerde birbirine değmediğini görürsünüz.Daha önce de anlattım.

  17. gKhN

    bu matematiğin difrensiyelinden kaynaklanmaktadır.. örneğin aynı şekili kağıtta denediğinizde arada çok az bi boşluk kaldığını görüceksiniz buda 1 birimlik boşluktur..

  18. makif

    arkadaşlar bu geometrik bir paradox.en güzelini o yaşına rağmen yaren sıla söylemiş.gökberk saçmalamış.

  19. hafize

    matematiğin bir harikası daha!

  20. ayşe

    vallahi harika!

  21. bahcesehir_haz_matcilar

    o çizgi düz değil üçgenlerin açısı tutmaz çünkü 2/5 = 3/8 yanlış

  22. Death

    eğim açıları eşit değil eğimleri:0,375 ve 0,4 geliyor
    eğer bu mantıkla gitseydik 16=15 olması gerekirdi

  23. eda

    bence bu işte bir şey var
    öğretmenimiz dediki zaten bu hatalı
    ama hatayı bilmediğim için söyleyemem
    çokta kafa yormatın 🙂

  24. YasirCivan

    Arkadaşlar bu sadece bir örnek bunun gibi çokça var.Cevap istiyosanız:

    —-

    -1.adımda :

    Biz matematikte 10lu tabanda hesaplamamızı yaparızyani (xxx)10 olarak burdaki parantez yazılmaz (+1 başındaki +nın yazılmadığı gibi)

    —-

    -2.adımda ise :

    Kare 10luk tabana göre 64 eş kareden oluşur.Kare parçalara ayrıldığında 10.5 vs.. gibi virgüllü satılar çıkar bu sayılar 10luk tabana göre olmadığından (yani 10/3 yaptığınızda nasılki kalan alıyorsanız tam bölünmüyorsa buda aynı mantıktır) tekrar birleştirsek bile aslında sayılarda eksilme (virgülden sonrakki değerler kadar eksilir), biz kareyi böldüğümüzde olduğundan parçaları tekrar birleştirince bize pekte mantıklı gelmiyor.

    —-

    -3. son adımda anlayıruzki :

    Her geometrik şeklin kendine has taban sayısıyla yazılması gerekir .Yani ilk şekil 10lu tabanda bir eşitliği varken, 2. şekille kıyaslandığında, 2.şeklin kendine has hesaplamalarla bulduğumuz sayı tabanını kullanmamız gerekir .Konu sadece tabanlardan ibarettir..

    —-

    Ben 3 sene evvel geometri hocama yaptığı bir sorunun yanlış olduğunu idda edince bu mantıkla bir cevap vermiştim..O yaşlarda hep kendimce araştırma yapar hayal kurardım..

    —-

    Hepimiz biliriz Kur-an’ın mucizelerini..Kur-an’da hep Allahın bir olduğunu sayıyla gösterirler yani Allah’ın eşi yoktur anlamı taşıyo olabilir belki ama aynı zamanda burda Allah’ın bize bir mesaj veriyo olması gerekir.Mesela sevgilinize msj çekerken “sen 1 tanesin” mi dersiniz yoksa “sen bitanesin” mi yazarsınız??”Allah 1 dir” “Allah 1 olandır” yazmışta “Allah birdir” yazmamış arada pek fark bulamayabilirsiniz dikkatlice düşünün derim…bende burdan yola çıkarak bişeyler düşündüm.

    Benim teorime göre sayılar 3’e ayrılır

    -0 (yokluk, hiçlik, vs..)

    -1(mutlak olan)

    -Sonsuzluk(klavyemde sonsuzluk işareti yok idare edin

    1den sonraki her sayı eşittir yani 2=3.. vs :

    .

    Bi oda içersinde 10 farklı renkte balon ve 10 tanede siyah renkli balon var. Işığı kapatırsanız heryer siyah olcaktır (balonlarda). Ama siyah balonlar için değişen bişey yok onlar hep siyah. En başta 10 farklı balon 10 tanede aynı balon var derken lambaı kapattığımızda 20side aynı oluverdiler..Her renge bir sayı verirsek lamba kapalıyken her sayı birbirine eşit lamba açıkken eşitlik bozuluyor..Farklı şartlarda sayılar birbirine eşit iken aynı şartlarda eşit olabiliyorlar. Mantık bu diyebiliriz.. Aslında bendeki açıklaması bu değil ama olaya en basit düzeyden bakarsak benim açıklamamla bu yazdığım aynı mantıktır(buraya açıklamamı yazsam sığmaz)..

    —-

    YASİR CİVAN

  25. ozan

    kendiniz kareli defterle deneyin olmuyor. sadece göz yanılması ama güzel bi oyun yapmışlar

  26. lady lazarus

    matematikle pek alaka göremedim.her ne kadar alakayı kurmaya çalışmışlarsa da..

  27. moki

    malllar mavi ve turuncu çizgisi yamuk gidio

  28. eda

    cevap ne

  29. Rhanor

    Bu linkten kendiniz deneyin ne olduğunu anlarsınız:
    http://www.cut-the-knot.org/Generalization/CevaPlus.shtml#bam

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s